Ministerul Muncii a anunțat joi, după aprobarea majorării salariului minim pe economie, că de această măsură vor beneficia 1.871.266 de salariați.
Ministerul Muncii a anunțat joi, după aprobarea majorării salariului minim pe economie, că de această măsură vor beneficia 1.871.266 de salariați.
„Guvernul a aprobat Hotărârea pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, care prevede majorarea nivelului acestuia la 3.700 lei lunar, începând cu data de 1 iulie 2024, față de 3.300 lei cât este în prezent. Măsura va avea efecte pozitive la nivel social, prin stimularea ocupării în sectoarele în care există cerere de forță de muncă și reducerea muncii la negru și la nivel economic, prin creșterea consumului, cu influență și asupra importului bunurilor de consum și sporirea puterii de cumpărare a salariaților”, se arată într-un comunicat remis joi de Ministerul Muncii.
Ministerul anticipează că această măsură va duce și la creșterea celorlalte salarii.
„Majorarea salariului minim brut pe țară garantat în plată presupune o apropiere a remunerației de nivelul cerut de Directiva UE 2022/2041 privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană. În plus, din experiența anilor trecuți, creșterea salariului minim a adus și o creștere pe verticală a majorității salariilor, nu doar pentru cele minime”, se mai arată în comunicat.
Potrivit datelor transmise de minister, tariful orar va fi de 22,024 lei/oră pentru un program normal de lucru în medie de 168 ore/lună.
Valoare netă majorată a salariului minim brut pe țară este de 2.363 lei, pentru o deducere de 300 lei, majorarea pe net fiind de 284 lei.
„În România beneficiază în prezent de salariul minim brut garantat în plată aproximativ 760.000 de salariați, respectiv în jur de 14% din numărul total de salariați activi. De majorarea salariului de bază minim la 3.700 de lei vor beneficia 1.871.266 de salariați. Aceasta nu se aplică salariaților din agricultură și industria alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se prevederile legale în vigoare”, mai precizează sursa citată
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi în ședință de guvern că salariul minim va crește de la 3.300 la 3.700 de lei lunar, de la 1 iulie.
Șeful Executivului a mai spus că a aprobat majorarea de la 200 de lei la 300 de lei a sumei lunare neimpozitate, astfel că angajații vor primi în plus 284 de lei pe lună.
Sursa: Newsinn